Chapter 1 : Movie Night

Skylar Harrell är 16 år och bor i Hollywood. Hennes bästa vän heter Liz och är lika gammal som henne. Hennes syster Dina kommer snart få ett jobb som stylist, för en kille som kommer förändra Skylars liv.

Skylar är tänkt att se ut som Ariana Grande så ni vet :)

- Liz, kommer du snart eller ? frågade jag när Liz nyss svarat. Liz är min bästa vän. Vi har känt varann i ungefär ett år bara. Jag flyttade hit till Hollywood förra året när jag skulle börja High School. Jag kände ingen alls. Så skulle vi göra en grupp uppgift så blev det Liz och jag. Sen dess har vi varit bästa vänner.
- Ja, jag stannade vid The Cupcake Factory och köpte några cupcakes, sa hon och man hörde nästan hur hon log.
- Haha, typiskt dig Liz! Men går ner och fixar lite, ses snart. sa jag och la på innan hon hann säga någonting.

Jag gick ner för trappan och gick sedan mot köket. Medans jag gick mot köket så kollade jag mig runt. Ingen hemma. Jag gick till skafferiet och tog ut två popcorn påsar. Jag poppade båda samtidigt. När dom blev klar så hällde jag dom i min lila/rosa skål som det stog "Popcorn" på. Plötsligt hörde jag dörren öppnas och Liz välbekanta röst.
- I'm here ! ropade hon och småsprang med korta steg till köksön. Hon ställde ner påsen med cupcakes och gick tillbaka till hallen för att ta av jackan och skorna. Jag öppnade påsen och tog ut förpackingen. Liz kom tillbaka några sekunder senare och kramade om mig.
- Hej Sky! Det var ju typ femitotio år sedan eller något ! sa hon och skratta för sig själv.
- Jag vet ! svarade jag henne och hängde på skrattet. Egentligen så träffades vi i förrgår. Vi båda tyckte att det var alldeles för lång tid ifrån varandra. Jag tog popcorn skålen i ena handen och cupcakes förpackningen i den andra. Sedan gick jag upp till mitt rum.
- Liz, ta upp fyra läskburkar hit ! ropade jag från mitten av trappan. Jag hörde hur hon vände och öppnade kylen.

Jag satte mig i sängen och satte på datorn. Jag gick in på twitter och tog några bilder med Liz som nu satt brevid mig. Vi tog första bilden vilket var av oss som åt cupcakes. Jag la ut den och twittrade " chillin' / my gurl @lizharveyxo eatin' cupcakes! sweeet !". Jag stängde sedan ner twitter och tog upp " A walk to remember" .

Jag vaknade på morgonen av att Liz sparkade till mig. Jag satte mig hastigt upp och kollade på henne. Hon hade ruffsigt hår och smink i hela ansiktet. Jag skrattade och gick sedan till badrummet och blev nästan rädd när jag såg min spegelbild. Exakt som Liz, fast värre. Jag satte på kranen på ljummet och sköljde ansiktet.

Så det var den första ! Tråkig jag vet, men bara början !

Kommentarer
Postat av: Mathilda

det var jätte bra :D meeeer

2011-12-03 @ 12:40:07
Postat av: Johanna

Mer :)

2011-12-03 @ 16:46:35
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0